Evelley Ferenc: A pénzügyi tanácsadó feladata, azaz a hivatásom

Evelley Ferenc: A pénzügyi tanácsadó feladata, azaz a hivatásom

Evelley Ferenc: A pénzügyi tanácsadó feladata, azaz a hivatásom

Aki a pénzügyi szektorban dolgozik, általában pénzügyi tanácsadónak tartja magát, de ez nem így van. A pénzügyi tanácsadónak számos egyéb feladat is van, azon kívül, mint amit egy átlag ügyfél lát. Tekintsünk be a kulisszák mögé, és nézzük meg, hogy mi is az igazi pénzügyi tanácsadó feladatai!

Mi a teljes körű kiszolgálás?

Biztos, hogy Ön is találkozott már olyan hirdetéssel, vagy konkrét személlyel, aki azt mondta, hogy a teljes pénzpiacot lefedő szolgáltatást nyújt. Ezzel a kifejezéssel érdemes óvatosan bánni, mert egyéni szinten ez a valóságban nem igazán megvalósítható, inkább csak cég szinten. Gondoljunk csak bele, hogy egy ember hogyan tud folyamatosan figyelni több mint 3-4 ezer különböző pénzügyi terméket (bankszámlák, hitelek, biztosítások, befektetések), mellette segíteni ügyfeleinek az adminisztrációban, új ügyfelekkel találkozni, és folyamatosan képezni magát? A gyakorlatban sehogy, de egy jó felépített tanácsadó cég ezeknek a terheknek a jelentős részét leveszi a tanácsadóról, így összegezve, teljes körű kiszolgálást csak egy ügyfélközpontú tanácsadócég tud adni.

Én 13 év alatt 3.000 db szerződés létrejöttét menedzseltem, és ezt 2 db cég égisze alatt tettem. 5 évet az első munkahelyemen töltöttem, itt alapoztam meg a tudásom, majd ezt követően hívtunk életre saját vállalkozásunkat, ahol 8 éve tevékenykedem.

Így dolgozik egy pénzügyi tanácsadó

A pénzügyi tanácsadó feladata, hogy szűrőként funkcionáljon. Az ügyfélnek van egy konkrét igénye (szeretne egy újabb lakásbiztosítást, jobb bankszámlát, megtakarítani), akkor a tanácsadónak első körben meg kell ismernie a konkrét igényeket, paramétereket. Amikor ezen túl van, akkor a megfelelő számítások után ebből a legjobbakat prezentálnia kell az ügyfél számára, amiből ő kiválasztja a számára legszimpatikusabbat.

Így ügyfélként nem kell órákon át pénzügyi szerződéseket (több százat) összehasonlítani, értelmezni, mindössze 3-ból kell egyet, így rengeteg időt megspórolunk.

Egy biztosítási szolgáltatás árát mindenki látja, legtöbbször sajnos az összehasonlítás ennél a -kétségtelenül fontos – tényezőnél azonban be is fejeződik. A legrosszabb, hogy a tanácsadók jelentős része is az árral operál, és ezen a módon kíván piacot szerezni.

Nos, azt kell mondjam, hogy a Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosításon kívül minden biztosító minden feltétele jelentősen eltér egymástól, és az árverseny gyengébb szolgáltatást eredményez.

Ez mindenképpen elvárható egy tanácsadótól

Nagyon fontos, hogy legyen hiteles, ne szakzsargont használjon, hanem érthető köznyelven mondja el a választ arra, amit kérdezünk, és amit tudni kell az adott szerződésről.

Ezenfelül az ügyfél érdekeit tartsa szem előtt, nem pedig a sajátját. Természetesen meséljen érdekes lehetőségekről, kérdezze meg, hogy van-e egyéb célunk, de ne akarjon mindenáron valami olyat lenyomni a torkunkon, amit mi nem szeretnénk.

Mindenképp mesélje el, hogy mi fog történni a jövőben, miután elindítottuk a szerződést. Ő fogja gondozni a szerződésünket? Keresni fognak rá hivatkozva a szerződéssel kapcsolatban? Kapunk-e valamilyen rendszeres tájékoztatást?

A jó tanácsadó egy életre mellettünk marad

Pénzügyi berkeken belül szokták mondani, hogy legalább úgy meg kell választani a pénzügyi tanácsadót, mint a házastársunkat. Ez a párhuzam rendkívül találó, hiszen van, hogy egy-egy ilyen kapcsolat nem működik, és váltani kell, de a legjobb, ha egyből azt találtuk meg, akivel leéljük az egész életünket. Ha Ön is egy ilyen tanácsadóra (és tanácsadó cégre) vágyik, akkor vegye fel velem a kapcsolatot! Felkeresem Önt, és kezdetét veheti az egész életen át tartó, kölcsönösen előnyös együttműködés.  

Üdv:

Evelley Ferenc

alkusz, tulajdonos

NoRisk Hungary Zrt.

+36 70/454 68 81

evelley.ferenc@noriskhungary.hu

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.